Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

dinsdag 22 november 2016

Wintertime Blues


Ik heb het gevoel dat ik langzaam mijn mojo
weer terug begin te krijgen.
Deze winterse kaart heb ik gemaakt naar aanleiding van meerdere challenges.
De aanzet was eigenlijk de oproep van Jolanda Bergmans in de Brushmarkers-groep voor de Jingle all the Way-kerst-challenge. Zij riep op tot het maken van een kerstkaart met de Brushmarkers. De schets van Dutch Doobadoo vond ik ook al erg leuk, net als het kleurenschema van 't Scraphuis in blauw- en bruintinten. Hierdoor was de keuze al redelijk snel gemaakt.

Bij mijn stempelafdrukjes vond ik deze Whimpsy, die ik van mijn KIC-vriendin Claudia had gekregen bij mijn verjaardagskaart. En zij was zo handig geweest om het al op het juiste papier te stempelen.

Voor het inkleuren heb ik deze blauwtinten gebruikt: C217, C429, B318, B336, B736, V234 en de Blender. Tevens de CG1 t/m CG4- serie. De bruintinten voor het haar heb ik helaas niet opgeschreven.

De kaart heb ik gemaakt uit donkerblauw cardstock. Dit vond ik een mooie basis. Bij mijn blauwe meisje wilde ik veel verschillende kleuren blauw designpapier gebruiken om er een lekkere bonte boel van te maken.
Op het blauwe cardstock heb ik designpapier in turquoise gebruikt met glimmende stippen erop, net kleine sneeuwvlokjes als je een beetje creatief denkt.

Ik ben begonnen met het rechtse vlak, omdat ik daarvoor het meisje had gekleurd. Ik heb het plaatje gemat op een lichtblauw ATC-kaartje. Overal goed voor, die kaartjes. Voor de ondergrond heb ik blauw streepjespapier gebruikt, waar ook een glimmertje in zit. De slee is van Noor Design, de schep is van Marianne Design. De sneeuwvlokkenstans van Noor Design zat in een speciaal kerst-pakketjes van Joy Crafts, ter ere van hun jubileum. Op de sneeuwvlokken nog stippen gezet met mijn turquoise parelpen van Dutch Doobadoo. Ik weet nu al dat ik er ook de witte van wil!

Voor het middenvlak heb ik hetzelfde stippenpapier gebruikt, die basis komt ook links terug. Op het schuine vlak heb ik kerstboompjespapier gebruikt. Voor de ronde vorm heb ik een ovaal van Noor Design gebruikt. Deze vond ik er wel chic bij passen. De schaatsjes maken het helemaal af vind ik! Bovenaan nog het woord Winter, voor het geval dat je niet wist dat het om een winterse kaart ging natuurlijk hahaha. Ook hier weer de sneeuwvlokken gebruikt, nu in het wit.

Ook op het linkse vlak komen de sneeuwvlokken weer terugn, in beide kleuren.
Al het designpapier wat ik gebruikt heb, is van de Action, behalve de labeltjes, die zijn van Noor. Het onderste met de tekst (die niet te zien is) is uit een atcblokje, en de bovenste blauwe is een reststukje van het winterblok. De labels heb ik aan elkaar vast gemaakt met een sneeuwvlok-splitpen. Het bovenste label kan dan ook bewegen. Ik vond dat 1 ingekleurd plaatje wat weinig was, dus ik heb nog een sneeuwpopje gestempeld en in dezelfde tinten ingekleurd. Voor de sneeuwpop heb ik de inkleurtechnieken van de Brushmarkers-workshop deel 2 gebruikt. Het tabje wat onder het onderste label uitsteekt, is een kledinglabeltje van de M&S-mode, maar ik vond het te leuk om zomaar weg te gooien, en hier komt het wel heel goed tot zijn recht!

Ik ben zelf zeer tevreden over het eindresultaat. Op naar de volgende kerstkaart ;-) Ik ben een beetje laat begonnen, dus zoveel heb ik er nog niet.

De kaart wil ik met de volgende challenges mee laten doen:
Kleuren met Brushmarkers, Jingle all the Way to Christmas-challenge
Dutch Doobadoo, schets #21
't Scraphuis, kleureninspiratie
Dutch Card Lovers, monochroom
Craft Addiction, winter / wintersport, geen kerst
De Egel, kerst in niet-traditionele kleuren
Scrapcards challenge, sinterklaas- of kerstcreatie
webshop An-Ma creatief, kerst-winter





6 opmerkingen:

  1. Mooi drieluik hoor Esther!
    Lekker winters sfeertje en super mooi ingekleurde stempel
    afdrukjes! Dankjewel voor je mooie inzending naar Scr@p-Cards Challenge!
    Groetjes van Gerie en DT

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi kaartje in een erg leuk model, er is veel aandacht aan besteed, dat kun je goed zien. Dank je wel voor het meedoen met DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaart! Niet helemaal in 1 kleurstelling zoals we vroegen, maar toch bedankt voor het meedoen met de DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaart!
    Bedankt voor het meedoen met DCL.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi drieluik geworden! Gezellig dat je meedoet bij AnMaCreatief.

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die is echt leuk geworden, vaak groeit zo'n kaart onder je handen top! Fijn dat je de november uitdaging mee doet! groetjes, Nelleke DT

    BeantwoordenVerwijderen