Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

vrijdag 25 maart 2016

Sweet Spring, Enjoy Life!


Hallo, vandaag laat ik jullie een pocketletter zien die ik gemaakt heb nav de kleurenchallenge van de Noor Design
Pocketletter groep op facebook. Er staat ook een leuke prijs tegenover. De leukste, mooiste inzending wint een Joy Trouvaille! Nou wie wil dat niet? Ik wel, dus ik ben ermee aan de slag gegaan, met veel verschillende Noortjes natuurlijk!

Deze pocketletter combineer met de Bingo van Tiets' Creatieve Wereld op facebook. Elk vakje van de bingo, komt terug in hetzelfde vakje in de pocketletter.

Ik heb beigekleurige atc-kaartjes gebruikt als basis, waarvan ik de randjes bruin gemaakt heb met Distress Inkt Walnut Stain. Het oranje, gele, groene en bruinrood- geruite designpapier is van Noor Design, het overige papier is van de Action.
Van te voren heb ik een schets gemaakt hoe ik het ongeveer wilde hebben, Hierbij heb ik ook gespiekt naar mijn pocketletter die ik gemaakt heb tijdens de online pocketletter challenge (sol) gegeven door Joyce Martens pasgeleden. Deze moet ik nog steeds afmaken (schaam schaam)

Links bovenin heb ik designpapier gebruikt met ornamenten erop van de action. Het is een beetje oranje en de grijze kleur van bovenaan de kleureinspiratie. Net als bij de sol heb ik een hoekje gescheurd en deze er met dubbelzijdig tape geplakt. Dit oranje papier komt uit het Noor blok "At the Movies". Hierop heb ik een hoekje met een Franse lelie geplakt. Deze is uitgestanst uit wit, met de randjes bruin gemaakt. Ter versiering heb ik er plakparels op geplakt (het eerste vakje van de bingo). In het hoekje heb ik twee labels gestopt. 1 van kraft en 1 van dessinpapier, met hierop een stamp-stansje met bijpassend tekstje erin. Ik heb de woorden Sweet, Spring, Enjoy en Life gekozen. In de labeltjes heb ik gekleurde lintjes gedaan, met een klein stukje touw eromheen. Ook recht bovenin het hoekje plakpareltjes. Onderin nog een mooie vlinder van Noor.

In het tweede en derde vakje heb ik geel designpapier van het film-blokje gebruikt, Hierop een stans die ik door midden heb geknipt. Voor de binnenkant heb uit rozenpapier een ovaal gestanst. De kleuren hiervan vond ik goed passen bij de kleureninspiratiefoto. Links op de stans had ik een vlek gemaakt met de distress inkt, maar dit goed kunnen maskeren met een houten tulp. Rechts heb ik nog een konijntje geplaatst. Het is tenslotte Pasen. (Bingo is Stans en Bloemen)

Het vierde vakje is een Doily op de Bingo. Deze heb ik gemaakt met een ovalen stans van Noor. In de binnenkant en aan de zijkant een vlaggetje van Noor. En een gezellige dikke kip erbij hihi.
Het vijfde vakje is Lintje. Hiervoor heb ik een lintje van Marianne Design gebruikt, met de passende tekst Spring is in the air. En hieronder de rest van het vlaggetje. Onder aan het vlakje een randstandje van Noor in lichtoranje.

Het zesde vakje heb ik gemaakt heb ik gemaakt nav de liftchallenge. De liftchallenge duurt tegenwoordig iets langer, waardoor het makkelijker is om mee te doen. Ik vond de voorbeeldkaart wel erg leuk, dus ik heb hem terug laten komen in de pocketletter. Alleen zit er op de liftchallenge een tekst naast de vlinder, en daar was bij mijn kleine kaartje en de grote vlinder geen plek meer voor, helaas...Wel heb ik er nog een kantje op geplakt, want dat was de 6e bingo. Voor het kaartje heb ik dubbelzijdig designpapier gebruikt. Er bovenop een vlinder van Noor, die ik gemakt heb ik wit papier.

Voor vakje nr 7 heb ik weer gespiekt naar de sol van Joyce. Voor de bingo moest ik een gaasje hebben, maar dat had ik niet. Ik had nog wel een reepje vitrage over, dus daar heb ik een stukje van gebruikt. Deze heb ik dwars over mijn kaartje geplakt. In de lengte heb ik een lange strook van Noor papier geplakt. De randjes ervan heb ik ge-distressed met de tool van Tim Holtz. Rechts naast het strookje heb ik een stukje van een randje van Noor geplakt. Onderaan een rondje met de tekst "Voor de Allerliefste" gestempeld in licht groen. Onder de stempel vandaan komt er nog een lieve swirl van Noor. Deze had ik iets te straks langs de rand gestanst, waardoor er een stukje ontbreekt, maar dat mag de pret niet drukken.

Vakje 8 is eigenlijk vrij saai. Hier is met het vakje zelf niks gedaan. Maar bovenop de pocketletter heb ik een stempel van Gorjuss geplakt. Deze stempels vind ik zo gaaf, maar gebruik ze eigenlijk veel te weinig. Ik heb de kleuren op de stempel aangepast aan de kleuren van de pocketletter, met een extra tintje turqouise. dit is mijn favoriete kleur blauw, dus deze mocht eigenlijk niet ontbreken. Bovenom de hoed heb ik nog een turquoisen lintje gedaan. De hoed zit is het vijfde vakje, waarbij de bingo Lintje is. Aan de zijkant drie houten vlinders, want dat is de 8e bingo. Deze zitten bovenop de pocketletter.

Tot slot vakje 9. Ook hier heb ik weer een hoekje gescheurd. Hieroverheen een zilveren mal van Joy gebruikt. In het hoekje zit origineel een tulp, wat wel hoort bij de kleureninspiratie. Maar de 9e bingo is roze, dus heb ik ervoor gekozen om een roze bloem in de hoek te plakken, Lekker opvallend en vrolijk! Uit het hoekje komt een label waarbij ik langs de onderkant een stukje vrolijk bloemetjes heb geplakt. Helaas zie je dit niet op de foto. Ook hier een stampstans erop, met het woord Cherish. Het labeltje heb ik nog versierd met een mooi roze lintje!

De zijkant heb ik nog afgewerkt met een mooi roze kantje met een lint erdoor geweven.

Ik hoop dat jullie hem mooi vinden.

Met deze challenge wil ik hem mee laten doen:
Noor design pocketletter facebook, lente en kleureninspiratie
Tiets Creatieve wereld facebook, bingo
Challenge 't Scraphuis, facebook, Alles Mag
Lift challenge
Dutch Card Lovers, voorjaar / Pasen
Hobbyvision, Voorjaar
AnMa Creatief, voorjaar, pasen, lente
Paradise of stamps, voorjaar
Craft addiction, alles mag, behalve vierkant












10 opmerkingen:

  1. Wauw, super toffe pocketletter.

    grtjs
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je ook door challenges inspiratie krijgt voor je vakjes in je pocketletter! Het is een mooi exemplaar! Dank je wel voor het meedoen met DCL èn met de Liftchallenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie pocketletter! Prachtige details! Bedankt voor het meedoen met de DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je de lift hebt verwerkt in deze pocket letter. Leuk gedaan, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke, vrolijke voorjaarscreatie.
    Bedankt voor het meedoen met DCL.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Esther wat een leuke en kleurige pockerletter is dit zeg!Ook een mooie kleurencombi. Is altijd leuk om te zien 9 verschillende kaartjes die dan 1 geheel vormen. Leuk dat je meedoet met ons bij craftaddiction challenge blog. Groetjes Jolanda ( CA-dt )

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Esther wat een leuke en kleurige pockerletter is dit zeg!Ook een mooie kleurencombi. Is altijd leuk om te zien 9 verschillende kaartjes die dan 1 geheel vormen. Leuk dat je meedoet met ons bij craftaddiction challenge blog. Groetjes Jolanda ( CA-dt )

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wonderful creation and fantastic idea.
    Thanks for joining us at Paradise of Stamps.
    Hugs, DT Mumur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie pocketletter en wat heb je er veel in weten te verwerken. Gezellig dat je nog een keer meedoet bij AnMaCreatief.

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow wat een mooie pocketletter zeg gaaf gedaan hoor. Leuk dat je meedoet bij DCL.

    BeantwoordenVerwijderen