Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

woensdag 8 april 2015

De Sol van 27 maart 2015


Op 27 maart jl was er weer een SOL van Dutch Doobadoo, gegeven door Raffaela Perego. Als basisingrediënten hadden we het label en de paperart-bankjes nodig. Aangezien mijn moeder op die dag voor de tweede keer gedotterd moest worden, en we van de BSO een zomervakantie-beurs hadden, waarbij gekozen kon worden op welke locatie onze oudste zoon de zomervakantie door ging brengen, had ik niet verwacht mee te kunnen doen. Daarom had ik de bankjes niet aangeschaft, ik had een bankje van Noor Design, ik zou de sol later doen, en dat vond ik wel prima. Het dotteren ging prima, vanuit het ziekenhuisbed heeft moeders de hele SOL gevolgd. De vakantiebeurs, tja wat zal ik erover zeggen...het was druk, luid en onze zoons hadden het al snel gezien en wilden naar huis. Papa en mama vonden dat helemaal niet zo erg ;-) wij houden ook niet van luid en druk.
Maar dat betekende dus, dat ik toch mee kon doen!!! Man en zoons een kus gegeven, snel de computer beneden aangezet en uiteindelijk nog supersnel het plaatje van Edwin/Magnolia gestempeld en gekleurd. Ik had twee andere plaatjes klaarliggen, maar mijn gevoel zei dit plaatje... Eén van de andere twee plaatjes heb ik toch ook nog gebruikt, ernaast op het bankje.
Vanaf 20:00 uur begon Raffaela met de hints en stap voor stap ontstond er een drieluik. En zoals dat hoort bij Raffaela, moest er ook hier weer een gat in gemaakt worden (dat was ook al zo met de theepot, huisje, en ook bij de pocketkaart werd een een stuk zomaar afgeknipt)
De basis is bruine kraft, vond ik ook wel stoer passen bij mijn jongen en het papier wat ik uitgekozen had. Aan de beide zijkanten streepjespapier gebruikt, in het midden stippen (ik hou van stippen, ook op stoere kaarten). De randjes heb ik overal even aangezet met Walnut Stain van Distress.
Toen we mochten gaan versieren heb ik het als volgt gedaan. In het midden moesten we een stukje touw gebruiken om het hangende label mee vast te maken. Ik heb wat ruw touw gebruikt en dit terug laten komen op de beide zijkanten voor het evenwicht. Eigenlijk moesten we ook een strikje gebruiken, maar dat vond ik er dan weer niet bij passen.
Achter het bankje van Joy! Crafts heb ik een boom van Marianne Design gebruikt. Omdat ik het nog te leeg vond aan de zijkant, heb ik ook een stempel va een kompas geplaatst. Op het bankje kwam er een digistamp van Gorjuss erbij zitten, die in ongeveer dezelfde tinten was ingekleurd.
In het middelste label heb ik een rondje van perkamentpapier, waarop ik stippels ge-embost had, geplakt. Hierop heb ik van bubbels van Memorybox geplaatst die ik van bruin kraft had uitgestanst. Hieroverheen een zeepaardje, ook in bruin kraft. Ik had nog een stempel van de Boekenvoordeel ingekleurd klaarliggen, dus die werd linksonderin geplaatst, met een uitgestanst anker van Marianne Design ernaast.
Rechts heb ik een memoblaadje van Marianne Design uitgestanst, met ook hierop een stempel van een kompas (pas als de kaart helemaal af is, en alles vast geplakt is, kom je er natuurlijk achter dat je ook nog een stempel hebt van een landkaart...maar toen was het te laat). Links heb ik een vaantje geplaatst. Op bruin kraftpapier heb ik een stempel van Kaiserkraft gestempeld, waarbij ik de koffer blauw ingekleurd heb. Om het af te maken heb ik nog een aantal schelpen uitgestanst. Later bedenk je je dan dat je dat beter in het wit had kunnen doen....maar goed, ik vind het niet misstaan in het bruin.

Ik hoop dat jullie deze kaart ook leuk vinden, ik wel en kijk vol spanning alweer uit naar de volgende SOL van Dutch Doobadoo.

Groetjes Esther

Geen opmerkingen:

Een reactie posten