Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

zaterdag 7 februari 2015

Valentijnsdag met Daisy


Valentijnsdag, de dag van de liefde, anonieme brieven en hartjes.

Deze kaart heb ik gemaakt voor de nieuwste challenge van het Don en Daisy Blog, waar ik gastdesigner mocht zijn, nadat ik daartoe gekozen was met mijn klussende Don-kaart.

Ik had even moeite met op gang komen, maar het is gelukt om een leuke creatie te maken. Ik had natuurlijk weer veel te veel ideeën, maar de basis is behouden gebleven. Mijn idee was om Daisy te laten dansen van blijdschap op een vloer bezaaid met enveloppen vol liefdesbrieven en kaartjes. Ik wilde aanvankelijk haar in een woonkamer plaatsen, daarna kreeg ik het idee om haar in een ovalen mal te gebruiken, waarvan alleen het ovaal bewaard gebleven is. Ook de brievenbus was een idee wat ik al snel had, want de enveloppen moeten wel gepost worden.

De basis is een shape art mal van Dutch Doobadoo, natuurlijk weer gemaakt uit bruin kraft. Deze vorm heb ik dubbel gemaakt, de kaart kan blijven staan.
Het designpapier is wit met lichtroze streepjes, uit een blok van het Kruidvat.
Hierop heb ik van bruin kraft een rechthoekig vlak geplaatst, met ook hierop het streepjespapier, maar dan dwars. Daar zie je veel van hè, not... Hieroverheen heb ik een briefkaart gemaakt van wit papier, maar wat kleur gegeven met distressinkt in Vintage Photo en Picked Raspberry.
De tekst op de kaart is van Marianne Design, net als de poststempels achter de afbeelding.
Het plaatje heb ik ingekleurd met Twinkling H2O's. Achter het ovaal een bruin ovaal.
De brievenbus is van wit cardstock, met Picked Raspberry erop. Het is een beetje feller uitgevallen dan ik aanvankelijk wilde, maar het is Valentijnsdag, dus veel roze is toegestaan. De enveloppenmal heb ik gebruikt met verschillende restjes roze designpapier.
Linksboven achter de briefkaart steekt een label. die eruit kan. Hierop heb ik een tekst gestempeld, maar die komt niet zo goed over helaas... De tekst is: "Speciaal voor jou omdat je lief bent!" Toepasselijk wel hè.
Daarnaast zit een rozerood envelopje, waaruit een kalenderblaadje van februari steekt, met de 14 omcirkelt. Ervoor steekt een bruin labeltje eruit met de tekst "Love Always" erop.
Bovenop de roze postzegel van Marianne Design heb ik een plaatje met een vlinder geplakt. Deze is ook ingekleurd met Twinkling H2o's. Rechts daarnaast een rond tekstplaatje van Magnolia, gestempeld in Picked Raspberry. Rechts heb ik nog een vogelkooitje van Joy!Crafts gebruikt, met een stukje kanten lint uit het oog. Op de kooi heb ik wat lieve hartjes geplakt en een kleine Cupido (pons) maar die Cupido maakt het wel af!

Ik hoop dat jullie de kaart leuk vinden, en vooral dat de mensen van het Don en Daisy Challengeblog het leuk vinden. De kaart is een beetje vol, maar er zit ook ongeveer alles op wat ik in gedachten had, en meer! Dit is de link naar hun challenge http://donendaisy.blogspot.nl/2015/02/challenge-21.html
Ook wil ik deze mee laten doen met de challenge van het Marianne Design Challenge Blog http://mariannedesign.blogspot.nl/2015/01/challenge-122-en-nieuwe-look.html . Dit keer wel met een Marianne Design plaatje ;-)

Groetjes van Esther


7 opmerkingen:

  1. Schitterende kaart met Daisy heb je gemaakt Esther!
    Gezellig dat je meedoet met onze challenge.
    Lieve groetjes,
    Marleen
    MD challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi kaartje, lekker roze! Leuk dat je meedoet met de MDchallenge!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuke kaart Esther.
    Gezellig dat je met onze MD challenge meedoet.
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaart waar heel veel te zien is Esther
    Leuk dat je de moeite heb genomen om er nog eentje te maken.
    Gezellig dat je meedoet met onze challenge

    Gr. Anita
    MDblog

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi!! Veel te zien ook!
    Dank je wel voor het meedoen
    Gr Wybrich
    DT MDchallenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuke kaart !!!
    Gezellig dat je met ons meedoet.

    Mieke, MD Challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lieve kaart heb je gemaakt.
    Gezellig dat je meedoet aan de callenge.

    Groetjes,
    Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen