Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

donderdag 15 januari 2015

Sew Happy


Wat vond ik dit een lief kaartje om te maken! Deze heb ik gemaakt naar aanleiding van challenge #39 van We Love Vintage Challenge Blog. Deze had als thema, maak een vintage kaartje en gebruik steekjes en de kleuren van dit plaatje. Dit zijn wel echt mijn kleuren: Naturel, bruin, mosterd, petrol en blauw. Leuk om mee te werken!
Omdat het thema Steekjes was, dacht ik meteen aan deze digistamp. Een Magnolia-Tilda achter een antiek naaimachine. Deze had ik al blauw gekleurd, voordat ik uberhaupt van deze challenge af wist. Voorgevoel? Misschien. Voor het inkleuren van de rest van het plaatje heb ik het kleurenschema er maar bij gehouden. Ik heb gekleurd met Twinkling H2O's voor de huid en Distressinkt voor de rest. Daarna heb ik haar netjes uitgeknipt. Ik heb haar geplaatst in een polaroid van Dutch Doobadoo, gemaakt van naturelkleurig cardstock. De randjes gedistressed. Op de achtergrond een stempel met naaipatronen. Deze is afkomstig van de Boekenvoordeel, die hebben zulke leuke stempels. Ook dus eentje met het thema Handwerken. De stempel met de naaipatronen paste mooi in het polaroid vlak.
Voor de ondergrond heb ik gebruik gemaakt van dessinpapier van Marianne Design, uit een geboorteblok. Hierin zat het blauw wat ik graag wilde hebben en wat bij haar shirtje paste. Op de rand van dit papier was al een blauw ruitjesrand geprint, met daarop het gevraagde steekje. Linksonder de afbeelding een taartdoily, die ik gedistressed heb, anders was het te wit erbij.
Van Marianne Design heb ik ook de paspop gebruikt, deze in twee kleuren bruin gestanst. Van een stukje organza heb ik het rokje gemaakt. lintje erom. Een paar parels om de nek om het af te maken.
Bovenaan een label, vastgezet met plakparels. De tekst is ook van de stempelset van de Boekenvoordeel, net als het klosje kant en het schaartje. Rechts een rits van Marianne Design van mosterdgeel. Hieronder is een stukje designpapier van Marianne Design in een ander patroontje, wat rechtsonderin ook terugkomt. Van Joy! Crafts een vintage rand om het af te maken.
Rechts heb ik onder het dessinpapier een stukje vrij gelaten, zodat er van hetzelfde geel als de rits een label van Magnolia in kon. Ook de tekst en de knoopjes (die niet te zien zijn) zijn stempels van de handwerk-stempelset. Blauw lintje aan het label om het af te maken.

Volgens mij is de kaart best vintage geworden, ik vind hem in ieder geval prachtig, maar dat vind ik van de meeste van mijn eigen projectjes ;-) hoezo bescheiden hahaha.

Met deze kaart wil ik dus meedoen met de challenge van WLVC, maar ook met Creaine's Bingo. Ik heb er twee bingo's op ontdekt: stikselrand, kant/lint, parels, maar ooktekst, kant/lint en lichtblauw.

http://wlvc.blogspot.nl/2015/01/challenge-nr-39-en-random-winnaar-38.html
http://creaine-challenges.blogspot.nl/2015/01/challenge-44-bingo.html

Laten jullie weer weten wat jullie ervan vinden?

Groetjes en liefs van Esther

7 opmerkingen:

  1. Ik vind'm super leuk!!! Succes met de challenge bij Creaine.
    groetjes Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi en lief kaartje is dit en leuk dat je meedoet aan de challenge bij WLVC.

    Groetjes Jolanda DT

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gezellig kaartje en mooi afgewerkt.
    groetjes van Anneke ( WLVC )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt een heel lief kaartje gemaakt en de kleurtjes mooi gecombineerd met de magnolia-stempel. Helemaal leuk!
    Fijn weekend, Plony (WLVC)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leuk kaartje.
    Dank je wel voor je deelname aan Creaines Challenge.
    LG Geesje
    http://cheerfulsketcheschallenge.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schattig kaartje!

    Bedankt voor je deelname aan de challenge op Creaine Challenges en veel succes

    Groetjes karin xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke kaart met veel details erop verwerkt. Leuk dat je meedoet met de Challenge van Creaine.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen