Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

zaterdag 27 december 2014

ATC-kaartjes


Ja het is zover! Mijn eerste serie ATC-kaartjes is een feit!
De faceboek groep van Noor Design is een aparte groep begonnen voor het maken van ATC-kaartjes. ATC-kaartjes zijn kleine kaartjes van 89x64 mm. Het staat voor Artist Trading Cards. En het is dus de bedoeling dan je de kaartjes gaat ruilen, dus niet verkopen. Het zijn kleine kunstwerkjes op zich. 
En deze zijn van mij! Omdat het van Noor Design is, is het de bedoeling dat je dus ook iets van Noor Design op je ATC-tjes gebruikt. 

Ik heb gekozen voor een lila kaartje als basis. De randen hiervan het ik opgeruld en gedistressed. Hierop het ik met structuurpasta en een stencil van Dutch Doobadoo de ondergrond gemaakt. Ik vond die stippen zo leuk. Ik heb ze verder niet gekleurd, maar ook dat is mogelijk ermee. Aan de zijkant heb ik n stukje dessinpapier van Marianne Design gepakt, wat heel toevallig precies dezelfde kleur als de ondergrond had! Ik heb er repen van gescheurd en de randjes ietsje gedisstressed met Vintage Photo-bruin. Van hetzelfde papier heb ik ook sierrandjes gestanst, afkomstig van Noor Design. Van Sinterklaas heb ik een leuke mal gekregen om n doosje te maken. Ik heb er met twee soorten roze stippenpapier een cadeaudoosje van gemaakt. De deksel is van bruin Kraft. De randjes heb ik ook hiervan gedistressed. Van Noor is ook het woord Hoera, dat ik in twee kleuren roze heb gestanst. Tot slot het geheel afgemaakt met een roze bloemetje met een lichtroze parel erin. 
De eerste ben ik al kwijt, mijn zusje wilde meteen ruilen! Hihi. Via de facebookgroep kun je ze ruilen, ben benieuwd hoe de andere kaartenmaaksters ze gaan vinden! 

Ik weet nu nog niet of ik veel series ga maken, maar het is wel een leuke manier om diverse technieken uit te proberen.

Groetjes Esther

https://www.facebook.com/groups/noordesign.artisttradingcards/

3 opmerkingen:

  1. Hoi het kaartje is woensdag binnen gekomen. Hij is superleuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet slecht voor je 1e kaartjes. Ik vind ze leuk hoor.

    Groetjes Jane

    BeantwoordenVerwijderen